,,A Twilight arra épít, hogy egy fiatal lány számára az első szerelem-és különösen a tiltott szerelem-mindennél előbbre való. És mi lehet tiltottab, mint beleszeretni egy vámpírba? Bella olyan szereplő, akivel a lányok könnyedén azonosulnak. Olyasmit jelenít meg, ami mindannyiunkban ott van:a kívülálló érzését, aki szeretne betekintést nyerni, miközben igyekszik kritikus maradni minden tekintéllyel szemben.''
-Karen Rosenfelt
,,Edward szereti Bellát, és meg akarja védeni. Mindenki erről álmodozik. És akkor ott van még az állandó szexuális feszültság: ha nem akarja megölni a lányt, meg kell állniuk egy ponton. Ez pedig elképesztően, bizsergetően izgalmas! Csupa kísértés és vágy... Nagyszabású szerelmi történetet próbálunk bemutatni, felfokozott szenvedélyt és az első szerelmet, azt, amelyikért az ember bármit megtenne. Ki ne emlékezne arra, amikor nyolcezerszer felírta egy füzetbe kiszemeltje nevét, vagy arra, ahogy percre pontosan megtervezte, hogyan fogja elkapni a pillantását az iskolában, ahol az volt a boldogság netovábbja, ha a másik hozzáért, miközben elsietett mellette az aulában. Stephenie ezeket az érzéseket öntötte szavakba.''
-Cathrine Hardwicke
,,Azt szeretem Stephenie Meyer világában, hogy ha be akarunk lépni, magunk mögött kell hagynunk a hétköznapokat. Fejest kell ugranunk egy másik valóság kellős közepébe: vámpírok élnek köztünk, anélkül, hogy tudnánk róla. Minden más tekintetben azonban az egész történet a való világban játszódik, ami még izgalmasabbá teszi a fantáziaelemeket.''
-Greg Mooradian
,,Ha valódi, amit az ember lát, valódinak is fogja érezni''
-Cathrine Hardwicke
,,Mivel a történet egy lányról szól, aki új életet kezd, és sok mindent hagy maga mögött, a színészeknek és a kameráknak is teljes mozgásszabadságra volt szükségük. Bella folyamatosan mozgábsan van: egyik világból egy másikba utazik, méghozzá egy olyanba, ahová soha nem gondolta, hogy eljuthat. Minden (filmes) eszközünket ezen előrehaladó mozgás érzékeltetésének rendeltük alá.''
-Elliot Davis
,,Olyan képi világot akartunk teremteni, amely megérinti a nézőt, és amelyben a szereplők is otthonosan mozognak. A látvány itt több volt egyszerű külsőségnél: fel kellett lebbentenie valamit a karakterek személyes történetéből. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, amiért valós helyszínekre támaszkodhattunk, és létező tereket népesíthettünk be a vámpírjainkkal. Próbáltuk minél tökéletesebben leutánozni az arizonai és forksi vidéket, hogy úgy érezze a néző, Washington államban jár.''
-Ian Phillips
,,Azt hiszem, valahogy úgy közelítek a helyszínekhez, mint ahogy a színészek az általuk megformált karakterekhez. Évek kellettek ahhoz, hogy kifejlődjön bennem ez az érzékenység. Annak idején úgy gondoltam, ez az egész csak a külsőségekről, amutatós helyszínekről szól. Aztán, ahogy beletanultam a szakmába, kezdtem egyre jobban a szereplőkre figyelni. A tervezési folyamat leglején úgy gondolok a forgatókönyvre, mint a bibliára, amely elmodja nekünk, mit kell tennünk, hogy eljussunk a történet jelentette megvilágosodáshoz. Elolvasom a forgatókönyvet, aztán darabokra szedem az egészet. Tegyük fel, hogy ez áll benne: ,,Átvág a szobán, és leül egy székre. Felkapcsol egy lámpát, és felveszi a telefonkagylót'' Berendezőként a te dolgod, hogy beszerezd ezeket a tárgyakat, de ez önmagában nem elég, olyan tárgyakat kell választanod, melyek beszédesek, árulkodóak. A legtöbb történet alaposan feltárja a szreplői jellemét. Neked ebből kell kiindulnod, mikor elképzeled magadnak az egyes karaktereket. Úgy fejlődnek a kezed alatt a szreplők, mint ahogy az egysejtűekből kialakultak a főemlősök.''
-Gene Serdena
,,Igazából azt akarom, hogy aki megnézi, fogja meg a barátja vagy barátnője kezét, csókolja meg szenvedélyesen, majd forduljanak sarkon, nézzék meg a filmet még egyszer, aztán pedig csókolózzanak újra!''
-Catherine Hardwicke
|